Dialekt

Ibland bruka Robert skratta åt mig när jag prata å säg typ "ibland ha du en sån stockholms dialekt". Självklart bli jag skit sur och säger att det ha ja inte alls det. då jag gilla min vanliga dialekt.
Så idag när jag satt och prata med en tant på jobbet så fråga hon vart jag va i från. Och ja svara juh att jag va ifrån lilla Sollefteå. Och hon ba; Jaha, Du prata inte som om du vore därifrån. Jag trodde du va från Stockholm.

Hallå va?! Vad är det som händer med min dialekt? Ha ja prata med för många stockholmare i mitt jobb att jag ha "tappat" min gammla vanliga dialekt? Jag tro ja måste flytta upp till Kiruna ett tag och inte prata med NÅN söder om Umeå för å få tillbaka den så ja känner igen mig själv igen!


Kommentarer

Skriv något fint här

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?


Vad Har Du På Hjärtat?

Trackback
RSS 2.0