Hästkillar

I torsdags när jag satt på tåget net till C så satt det en kille mittemot mig. Ja tänkte väl inte mer på det, i mina ögon va han bara en "vanlig" kille. Sedan tog han upp en tidning, som hette nått i stil med "ridsporter". Jaja, tänkte jag. i brist på annat så läser man väl va som hellst. Det är juh inte så jätte roligt att åka tåg. Men jag kunde inte riktigt släppa det där. Så fort jag tittade dit satt han och läste den där tidningen. Och han såg verkligen intresserad ut. Jag kännde att det störde mig lite. Varför läser en kille en häst tidning?
Sen helt plötsligt ringde hans telefon. Och nyfiken som jag är satt jag och tjuvlyssna lite. Då börja han å prata om just hästar. Han frågade den han pratade med hur det va med dom och om det gått bra i stallet över jul och nyår.

Jag fattade ingenting! Han va juh kille. Killar ska juh inte vara i stall och hålla på med hästar, dom ska juh spela fotboll, hockey eller andra "killgrejer".
Juh mer ja tänkte på det, juh argare blev jag. På mig själv. Vem har sagt att det ska va en tjejgrej att hålla på med hästar? Lever vi inte i ett samhälla där allt ska va "jämnställt". Det ska juh vara självklart att tjejer kan hålla på med tex fotboll. Så varför kan inte en kille rida?
Så från å med nu, tycker ja att det är lika häftigt med en kille som rider eller dansa balett som om en tjej skulle boxas eller spela hockey!

Kommentarer

Skriv något fint här

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?


Vad Har Du På Hjärtat?

Trackback
RSS 2.0