Dagens i-lands problem.

Hur spara man enklast 16 000 till nästa sommar..?

Då tänker ni, vad ska lilla Sandra med 16 000 till? Jo, det är såhär. Satt och prata med Marlene på min rast. Hon fundera på att åka utomlans nästa sommar och gå en bartender utbildning. Vilket jag har velat gjort sen jag var typ 15. Så hon tyckte jag skulle följa med. Det skulle kosta 16 000 med resa, boende och utbildning i 3 veckor.

Det skulle vara såå roligt och åka. Bara göra nått. Slippa sitta hemma. En kul upplevelse ni vet.

Men hur sparar jag 16 000 till nästa sommar?! Jag behöver spara typ 3000 i månaden.. Jag som inte ens kan spara 1000. Men jag ska göra mitt bästa! Kanske kan få ett bidrag av pappa ;)

Har ni några bra tips hur man kan tjäna lite extra pengar?

Kommentarer
Postat av: Jasmina

Jobba efter skolan, posta tidningar gör saker hemma så att du får pengar.

2008-11-21 @ 14:18:21
URL: http://cheriiie.blogg.se/
Postat av: Jasmina

Hmm, hur mycket får du i månaden? (inte direkt en bra fråga)

2008-11-21 @ 14:45:37
URL: http://cheriiie.blogg.se/
Postat av: Linda

Det är sjukt svårt att spara pengar :( Men du får väl testa nån gammal grej som att det du tänkt köpa (som inte är så jättenödvändig)skiter du i att köpa och lägger dom pengarna i spar istället! Va kul, du har jue som sagt pratat om det länge :) hoppas du får ihop dom

2008-11-21 @ 15:53:46
URL: http://liindalundin.blogg.se/

Skriv något fint här

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?


Vad Har Du På Hjärtat?

Trackback
RSS 2.0