Praha

Jaha, vart ska man börja? Prag var helt underbart. Väldigt vacker stad. Tyvärr va de lite.. smutsigt. Ni vet man fick en sån "Ryssland känsla" eller "Öststats känsla" som Robert kalla de.
De va mycket klotter, skit på gatorna, sen lukta de avlopp i vissa kvarter. Man kunde hitta en annvända spruta i ett hörn liksom. Men som jag har förstått va de inte så jäätte länge sen tjeckien va i krig, så man kan förstå att de ä lite sunkigt.

Men om man bortse från all skit så var de otroligt vacket. Mycket fina hus, mysiga restauranger, floden som rinner genom stan.. Slottet på kullen, läckra broar och vackra byggnader.
Ska självklart visa jätte mycket bilder sen. När jag orka lägga in dom.

Och ölen va billig där. De va dyrare att beställa in ett glas vatten eller en cola än en öl. Plus att ölen är typ dubbelt så stor som en cola. Helt galet.

Ja, vad har vi gjort da? Vi har gått över Karlsbron, sett de dansande huset, kollat på de astronomiska uret, varit på slottet, åkt en guidad tur med båt genom stan, shoppat, ätit god mat, drucke mycket öl och vandrat runt halva Prag.

Ska försöka lägga upp lite bilder imorn så ska ni få se :)

Tack Mamma & Pappa för världens bästa Julklapp! Och tack för att Robert fick följa med.
Ni vet vad jag önskar mig nu till Jul va..? ;)

Kommentarer

Skriv något fint här

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?


Vad Har Du På Hjärtat?

Trackback
RSS 2.0